Menu

Menu

Nyheder fra Matematikcenter

Tilbage til feed

Matematikcenter deltager i år på KL´s Børn og unge Topmøde

Blogindlæg

KL´s Børn og Unge Topmøde.

KL´s Børn og Uge Topmøde er en årlig konference der samler kommunalpolitikere, embedsmænd, fagfolk og eksperter inde for børne- og ungeområdet. Formålet med topmødet er at drøfte de mest pressende udfordringer og muligheder for at skabe de bedste rammer for børn og unge i Danmark.

Topmødet i 2025 har hovedemnet ”Flere veje til stærke fællesskaber for børn og unge” og fokuserer særligt på vigtige temaer som tidlig indsats, inklusion i skolen, trivsel og mental sundhed blandt børn og unge. Gennem en række faglige oplæg, paneldebatter og workshops får deltagerne mulighed for at dele erfaringer, diskutere løsninger og inspirere hinanden til at styrke kommunernes indsats på området.

Derudover giver topmødet en platform for netværk og samarbejde mellem kommuner, organisationer og eksperter så ny viden og best practices kan blive omsat til konkrete handlinger i det daglige arbejde. Ved at samle beslutningstagere og praktikere bidrager KL´s Børn og Unge Topmøde til at sætte retningen for fremtidens børn- og ungepolitik i Danmark.

Matematikcenter til KL´s Børn og Unge Topmøde

På KL´s Børn og Unge Topmøde hvor der er fokus på at skabe stærke fællesskaber og inkluderende læringsmiljøer, kan Matematikcenter bidrage med mange års erfaring og indsigter. Arbejdet med at tilbyde gratis støtte i matematik fremmet faglig inklusion ved at støtte elever, der har brug for ekstra hjælp i matematik. Dette understøtter elevernes faglige udvikling og bidrager til deres trivsel og selvtillid i skolen.

Derudover kan Matematikcenter bidrage og dele erfaringer om, hvordan man engagerer frivillige og skaber samarbejde mellem skoler, elever og organisationer. Erfaringerne og vidensdelingen kan inspirere kommuner til at etablere lignende initiativer, der styrker det faglige fællesskab og sikrer, at flere elever får muligheden for at deltage aktivt i undervisningen.

Matematikcenter er til stede for at kunne bidrage til debatten om, hvordan de bedste inkluderende læringsmiljøer skabes samt hvordan alle elever får de bedste forudsætninger for at trives og lære.

Foto af Simon Klein-Knudsen​